Η διαδικασία των απολογιών των τεσσάρων κατηγορουμένων για την υπόθεση της διαρροής των ηλεκτρονικών διευθύνσεων και των προσωπικών δεδομένων ψηφοφόρων του απόδημου ελληνισμού ανέδειξε μια έντονη προσπάθεια μετάθεσης ευθυνών.
Στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας, στο εδώλιο κάθισαν η πρώην ευρωβουλευτής Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και τρία ακόμη άτομα, οι οποίοι μεταξύ τους αντάλλαξαν κατηγορίες και ευθύνες για τη διαχείριση του επίμαχου αρχείου.
Ο Μιχάλης Σταυριανουδάκης, πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών, αρνήθηκε κάθε σχέση με την υπόθεση, υποστηρίζοντας: «Δεν είχα πρόσβαση, δεν κατέβασα κανένα αρχείο και ούτε το έστειλα». Επιπλέον, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για την κατάσταση μέσω των ΜΜΕ και ότι η παραίτησή του ζητήθηκε «για να εκτονωθεί το κλίμα».
Από την άλλη πλευρά, ο Μένιος Κορομηλάς επεσήμανε ότι ενήργησε βάσει εντολών του κ. Σταυριανουδάκη. «Μου ανέφερε ότι θα μου στείλει κάποιος ένα αρχείο και να το προωθήσω στον κ. Θεοδωρόπουλο», δήλωσε, αρνούμενος να παραδεχθεί ότι είχε ανοίξει το αρχείο.
Στην απολογία του, ο Νίκος Θεοδωρόπουλος, πρώην γραμματέας αποδήμων της ΝΔ, αναφέρθηκε στον εαυτό του με τον όρο «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», υπογραμμίζοντας την πίεση που δέχθηκε να μην αποκαλύψει τον ρόλο του Κορομηλά. «Δεν θυσιάστηκα απλά, κανιβαλίστηκα», δήλωσε, παραδεχόμενος ότι αυτός ήταν που προώθησε το αρχείο στην Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, πιστεύοντας ότι αφορούσε ενημέρωση για την επιστολική ψήφο.
Από την πλευρά της, η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου υποστήριξε στην απολογία της ότι θεωρούσε το αρχείο νόμιμο και προερχόμενο από κομματικές πηγές, όχι από εκλογικούς καταλόγους. «Δεν ήξερα ότι ήταν παράνομο», επανέλαβε αρκετές φορές, προσθέτοντας: «Έκανα λάθος εκτίμηση και εμπιστεύτηκα τον λάθος άνθρωπο». Επίσης, αντέτεινε ότι δεν παραβίασε το υπουργείο, αλλά ότι τα δεδομένα προήλθαν από τον γενικό γραμματέα Αποδήμων μέσω επαφών με το κόμμα της.
Η διαδικασία της δίκης θα συνεχιστεί στις 16 Ιουνίου, οπότε αναμένονται οι προτάσεις της εισαγγελέως σχετικά με την ενοχή ή μη των κατηγορουμένων.
















