Σε ηλικία 70 ετών έφυγε από τη ζωή η Ελένη Ζέτου, μια από τις σημαντικότερες μορφές στην ιστορία του ελληνικού βόλεϊ, βυθίζοντας στη θλίψη την αθλητική κοινότητα της χώρας.

Η Ζέτου υπήρξε σπουδαία αθλήτρια, αρχηγός του Άρη και διεθνής με την Εθνική Ελλάδας, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε μακρά πορεία στην προπονητική και στη διοίκηση του αθλήματος, αφήνοντας έντονο αποτύπωμα για δεκαετίες.

Από τον στίβο στο βόλεϊ – Τα πρώτα βήματα

Ξεκίνησε τον αθλητισμό από τον στίβο με τον Ηρακλή, δοκιμάζοντας αρχικά άλμα εις μήκος και σφαιροβολία. Στη συνέχεια ασχολήθηκε με το μπάσκετ και το βόλεϊ, στο οποίο τελικά ξεχώρισε.

Το 1972, σε ηλικία 16 ετών, υπέγραψε στον Άρη, όπου αγωνίστηκε έως το 1985 και φόρεσε το περιβραχιόνιο της αρχηγού.

Καριέρα σε Άρη και Εθνική Ελλάδας

Με τον Άρη συμμετείχε σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις και συνέβαλε στην καθιέρωση της ομάδας στην κορυφή του ελληνικού βόλεϊ για πάνω από μία δεκαετία.

Το ντεμπούτο της στην Εθνική Ελλάδας έγινε το 1973, ενώ επέστρεψε ξανά στο αντιπροσωπευτικό συγκρότημα στις αρχές της δεκαετίας του ’80, προσφέροντας έως το 1984.

Το 1977 αναδείχθηκε κορυφαία αθλήτρια της χρονιάς από την ΕΟΠΕ, ενώ είχε ήδη ολοκληρώσει σπουδές στη Γυμναστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης.

Προπονητική και προσφορά στο άθλημα

Μετά την αγωνιστική της πορεία, εργάστηκε ως προπονήτρια για πάνω από δύο δεκαετίες. Βρέθηκε μεταξύ άλλων στον ΠΑΟ Διοικητηρίου, στις εθνικές ομάδες νεανίδων και κορασίδων, καθώς και στον Εαρινό Καλαμαριάς.

Από το 1996 είχε ενεργό ρόλο και στη διοίκηση, ως γενική γραμματέας του Συνδέσμου Ελλήνων Προπονητών Πετοσφαίρισης, ενώ συμμετείχε και σε συγγραφικό έργο για το βόλεϊ και τη φυσική αγωγή.

Η ανακοίνωση της ΕΟΠΕ

«Η Ελληνική Ομοσπονδία Πετοσφαίρισης αποχαιρετά με βαθιά οδύνη μία από τις μεγαλύτερες μορφές της ιστορίας του αθλήματος. Η Ελένη Ζέτου «έφυγε» από τη ζωή σε ηλικία 70 ετών, σκορπίζοντας θλίψη στην οικογένεια της πετοσφαίρισης.

Υπήρξε μία από τις κορυφαίες βολεϊμπολίστριες όλων των εποχών, αθλήτρια με σπάνιο ταλέντο, ήθος, προσωπικότητα και ψυχή. Το 1977, σε ηλικία μόλις 21 ετών, αναδείχθηκε από την ΕΟΠΕ ως η καλύτερη αθλήτρια της χρονιάς, επιβεβαιώνοντας από πολύ νωρίς τη μεγάλη της κλάση και τη ξεχωριστή θέση που θα κατείχε για πάντα στην ιστορία του ελληνικού βόλεϊ.

Με την παρουσία της τίμησε το άθλημα, ενέπνευσε συναθλήτριες, αθλήτριες και προπονητές, και πρόσφερε πολλά και από τη θέση της προπονήτριας, υπηρετώντας την πετοσφαίριση με την ίδια αγάπη, συνέπεια και αφοσίωση.

Η Ελένη Ζέτου αφήνει πίσω της τον γιο της και την κόρη της, Φερενίκη Μουντάκη, η οποία ακολούθησε και εκείνη τον δρόμο του βόλεϊ, αγωνιζόμενη ως ακραία και ολοκληρώνοντας την καριέρα της στον Α.Ο. Θήρας. Η απώλειά της αφήνει ένα μεγάλο κενό, αλλά η μνήμη της θα παραμείνει ζωντανή μέσα από την ιστορία, τις αξίες και την προσφορά της στο ελληνικό βόλεϊ.

Η Ελληνική Ομοσπονδία Πετοσφαίρισης εκφράζει τα ειλικρινή και θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια, στους οικείους της και σε όλους όσοι είχαν την τιμή να τη γνωρίσουν και να συμπορευθούν μαζί της.

“Υπάρχουν άνθρωποι που δεν περνούν απλώς από τα γήπεδα. Τα σημαδεύουν. Αφήνουν πίσω τους μνήμες, στιγμές, αξίες και ένα αποτύπωμα που δεν σβήνει ποτέ. Η Ελένη Ζέτου υπήρξε ένας τέτοιος άνθρωπος για το ελληνικό βόλεϊ. Συλλυπητήρια στους οικείους της. Καλό παράδεισο να έχει”, δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΟΠΕ Γιώργος Καραμπέτσος.

Καλό ταξίδι, Ελένη Ζέτου. Το ελληνικό βόλεϊ δεν θα σε ξεχάσει ποτέ».

Η ανακοίνωση του Άρη

«Ο Α.Σ. ΑΡΗΣ εκφράζει την οδύνη του για τον θάνατο της Ελένης Ζέτου. Η εκλιπούσα αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες μορφές στην ιστορία του τμήματος Βόλεϊ Γυναικών του ΑΡΗ. Το 1972 σε ηλικία 16 ετών υπέγραψε το πρώτο της δελτίο και παρέμεινε στην ομάδα μας μέχρι το 1985, αγωνιζόμενη δις στο Κύπελλο Συνομοσπονδιών και κρατώντας τον ΑΡΗ στην πρώτη τετράδα του πρωταθλήματος για 11 σερί σεζόν.

Εκφράζουμε τα ειλικρινή συλλυπητήριά μας στην οικογένεια και τους οικείους της Ελένης Ζέτου. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τη σκεπάσει…».