Στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα πέτυχε το 2025 τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρουσίασε στο συνέδριο του Economist στην Κρήτη ο εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Αντόνιο Αβενόζο.

Η μείωση αυτή είναι της τάξης του 22%, επίτευγμα που φέρνει την Ελλάδα στη δεύτερη καλύτερη θέση ως προς την μεταβολή του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων σε σύγκριση με το 2024. Για τον λόγο αυτό απέδωσε τα εύσημα στη χώρα μας και στον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό για τις Μεταφορές, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Τα στοιχεία

Καλύτερη επίδοση από την Ελλάδα πέτυχε μόνο η Εσθονία, με μείωση 38%. Αμέσως επόμενες στην σχετική κατάταξη είναι οι Ρουμανία, Πολωνία και Σλοβακία, καθώς και οι τρεις πέτυχαν μείωση 13%.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα το 2025 καταγράφηκαν 50 θανατηφόρα τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ το 2024 ο αριθμός αυτός ήταν 64.

Στο πάνω μισό του πίνακα

Παρά την σημαντική πρόοδο, η Ελλάδα παραμένει στο «πάνω μισό» του πίνακα με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων. Όπως φαίνεται, το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στα Βαλκάνια και σε ορισμένες χώρες της ανατολικής Ευρώπης.

Χωρίς να ξεχνάμε ότι πίσω από αυτά τα στοιχεία κρύβονται ανθρώπινες απώλειες και πόνος όσων θρηνούν, η βελτίωση των αριθμών έχει αναμφίβολα την αξία της, καθώς δείχνει πως χρονιά με την χρονιά λιγότεροι άνθρωποι σκοτώνονται στην άσφαλτο.